کابینت نئو کلاسیک

آیا با کابینت نئوکلاسیک آشنایی دارید؟

هرروزه به مدل و طرح های کابینت افزوده می شود یکی از طرح های جدید و پرطرفدار کابینت نئوکلاسیک می باشد. در ادامه درباره ی ویژگی های کابینت نئوکلاسیک، تفاوت آن با دیگر کابینت ها و معرفی ان می پردازیم پس با ما همراه باشید.

چند طراحی از بهترین مدل های کابینت های گلاس 2021

معرفی کابینت نئوکلاسیک

کابینت در آشپزخانه حرف اول را میزند و چیدمان وسایل در آشپزخانه بدون وجود کابینت کار بسیار سختی است. کابینت ها دارای انواع مختلف فلزی، مدرن، کلاسیک، های گلاس، انزو، ممبران و… می باشند و روز به روز بر تنوع کابینت ها افزوده می شود.

کابینت نئوکلاسیک جهش جدیدی در انواع کابینت ها می باشد که دارای ظاهری ساده و در عین حال شیک است. می شود گفت سبک آن به صورت کلاسیک بوده اما دارای خصوصیات مربوط به نوع مدرن است. به زبان ساده تر می شود گفت این مدل ترکیبی از کابینت های کلاسیک و مدرن می باشد و دارای ظاهری بسیار جذاب است.

بهتر است اندکی درباره ی کابینت مدرن و کلاسیک توضیح دهیم تا با وجه تفاوت کابینت نئوکلاسیک نسبت به دیگر مدل ها بهتر آشنا شوید.

کابینت کلاسیک

شکل ظاهری این مدل شبیه به خانه های اشرافی و اروپایی است. از ویژگی های بارز آن می توانیم به تزیینات بسیار زیاد و طرح های مختلف اشاره کنیم. درب این مدل طرح دار است و اطراف آن ستون مانند می باشد. طرح ها و کنده کاری های روی درب و اطراف آن کار دست می باشد بنابراین دارای قیمت بسیار بالایی است.

کابینت ممبران در دسته ی کابینت کلاسیک قرار دارد و از چوب خالص ام دی اف ساخته می شود برای طرح و تراش کاری چوب را درون دستگاهی خاص قرار می دهند سس روی آن روکش می کشند.

نکات مهم در انتخاب بهترین مارک ام دی اف ایرانی کدامند؟

کابینت مدرن

کابینت مدرن نسبت به نوع کلاسیک بسیار ساده می باشد. در ساخت کابینت مدرن از مواد اولیه بسیاری استفاده می شود اما بهترین جنس ام دی اف است زیرا دارای دوام بالایی است. درهای روی کابینت های مدرن اکثرا بدون دسته می باشند.

همچنین اگر مشتری بخواهد می شود طراحی کابینت های مدرن را تاسقف به صورت یک تکه انجام داد. کابینت به این سبک موجب مرتب به نظر رسیدن محیط می شود.

ویژگی ها و مزایای کابینت نئوکلاسیک

از ویژگی های آن می توانیم به زیبا و پرطرفدار بودن اشاره کنیم. اشخاصی به سراغ این نوع کابینت می روند که دوستدار دو سبک مدرن و کلاسیک می باشند بنابراین این مدل با تمامی سبک ها همخوانی دارد.

می شود این مدل را برای اشپزخانه های کوچک و بزرگ بدون هیچ محدودیتی استفاده کرد.

می توانید رنگ آن را با توجه به سلیقه و محیط تغییر دهید. از ویژگی های بارز این مدل می توانیم به قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کنیم.

کابیت نئوکلاسیک به راحتی با هرنوع محیط و سبکی ست می شود و افراد می توانند طراحی آن را به صورت شخصی انجام دهند. کابینت نئوکلاسیک در برابر آب، رطوبت، خط و خش و دما بسیار مقاوم است. این نوع کابینت نسبت به مدل های دیگر به آسانی تمیز می شود.

کایبنت نئوکلاسیک بسیار جادار است و همچنین به دلیل خطوط موازی یا منحنی که بر روی آن قرار دارد بعد از چندسال استفاده شما از آن خسته نخواهید شد.

این مدل کابینت بر اساس جنس دارای سه دسته ی کلی تمام چوب طبیعی، ام دی اف با روکش چوب و ام دی اف با دیگر روکش ها تقسیم می شود.

برای نصب این کابینت باید از نیروی متخصص و ماهر کمک بگیرید تا نصب آن به بهترین شکل ممکن انجام شود.

کابینت نئوکلاسیک دارای طرح ها و رنگ های گوناگونی می باشد و شما از این نظر دارای هیچ محدودیتی نمی باشید اما پرطرفدار ترین آن سفید، کرمی و طوسی می باشد که شما باتوجه به سلیقه و محیط می توانید رنگ آن را انتخاب کنید.

برای انتخاب رنگ پیشنهاد می کنیم رنگ سفید را انتخاب کنید زیرا با تمامی رنگ ها هم خوانی داشته و فضای آشپزخانه ی شما را مرتب و بزرگ تر نشان می دهد.

موارد تاثیرگذار بر قیمت کابینت نئوکلاسیک

نوع چوب به کار رفته در کابینت نئوکلاسیک بر روی قیمت موثر است به عنوان مثال چوب طبیعی مثل چوب گردو یا راش نسبت به ام دی اف ساده اندکی گران تر می باشد.

متراژ مورد نظری که می خواهید کابینت کنید تاثیر بسیار زیادی بر قیمت می گذارد به عنوان مثال اگر بخواهید کابینت را به صورت یک تکه و تاسقف ادامه دهید باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید . همچنین کیفیت رنگی که برای کابینت در نظر گرفته اید می تواند بر قیمت تاثیر بگذارد.

بهترین جنس برای کابینت نئوکلاسیک ام دی اف می باشد اما نوع چوب ام دی اف و کیفیت ورق آن می تواند به کاهش یا افزایش قیمت ارائه شده موثر باشد.

نوع روکش مات یا براق، برند و شرکت سازنده ی کابینت و چوب، هزینه ی ساخت، طراحی، تعداد قفسه و کشو، نصب و حمل و نقل را فراموش نکنید.

در خرید کابینت نئوکلاسیک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ابتدا باید بودجه ی خود را تعیین کنید چرا که تاثیر بسیار زیادی بر انتخاب نوع ام دی اف، کیفیت، روکش، رنگ و… دارد.

بهتر است بعد از تعیین بودجه و انتخاب نوع چوب ام دی اف برای کابینت نئوکلاسیک روکش آن را تعیین کنید. پس از انتخاب روکش باید رنگ کابینت را انتخاب کنید که تاثیر بسیاری بر محیط خواهد داشت.

بهتر است قبل از تصمیم نهایی برای خرید کابینت نئوکلاسیک یک بار دیگر فکر کنید که طرفدار طرح های مدرن هستید یا کلاسیک و خوب است بدانید طرح های مدرن به دلیل سادگی زیاد می توانند پس از مدتی شما را خسته کنند.

همچنین می توانید درب کابینت های نئوکلاسیک را با توجه به سلیقه ی خود طراحی کنید اما توجه کنید که طرح شلوغ را انتخاب نکنید چراکه اگر درب آن را با طرح های بسیار زیاد انتخاب کنید ممکن است به سبک کلاسیک نزدیک شود.

جنس تمام ام دی اف می تواند برای کابینت نئوکلاسیک بهترین انتخاب باشد چراکه دارای قیمت مقرون به صرفه ای می باشد و از دیگر مزایای آن می توانیم به زیبا بودن و طول عمر بالا اشاره کنیم.