طراحی و ساختکابینت آشپزخانههای گلاس

کابینت های گلاس از پرطرفدارترین انواع گوناگون کابینت های آشپزخانه در سال های اخیر است. آشپزخانه از بخش های مهم هر ساختمان بوده و بدون شک طراحی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. امروزه طراحان داخلی و معماران برای طراحی هر چه زیباتر و بهتر این بخش از ساختمان تلاش می کنند. کابینت ها در آشپزخانه بیشترین حجم موجود در فضای داخلی آن را به خود اختصاص می دهند. جادار بودن، زیبایی، طراحی منحصر به فرد و متناسب با مساحت آشپزخانه و کیفیت در ساخت و جنس مواد سازنده از مهمترین فاکتورهایی است که در طراحی و ساخت کابینت باید به آن ها توجه کرد.

راحتی در تمیز کردن و نگهداری از کابینت گلاس، امکان تغییر دستگیره ها با توجه به کاربرد آن ها  طبق سلیقه شخصی، داشتن طرح های مختلف از ساده تا طرح دار، زیبایی و جلوه خاص آن، سادگی و در عین حال کاربردی بودن آن در سبک های مدرن و ایجاد فضایی روشن تر به دلیل بازتاب کردن نور از سطح براق ورق های گلاس از دلایل محبوبیت در انتخاب کابینت های گلاس است.

کابینت های گلاس و ویژگی های آن

این نوع از کابینت ها از ورق های گلاس ساخته می شوند و مهمترین ویژگی ظاهری کابینت های گلاس سطح صاف، براق و شیشه ای آن ها است. ظاهر زیبای این گونه از کابینت ها جلوه ای خاص به فضای داخلی آشپزخانه می دهند و همین ویژگی سبب تمایل استفاده بیشتر از کابینت های گلاس توسط  طراحان و معماران شده و در بین انواع کابینت ها محبوبیت بیشتری دارند. در طراحی آشپزخانه ها به سبک مدرن و عموما ساده از کابینت های گلاس استفاده می شود.

ورق های هایگلاس از متریالی مشابه ام دی اف ساخته می شوند اما سطح آن ها را با نوعی پلاستیک به نام پلکسی گلاس می پوشانند.علت نام گذاری کابینت گلاس هم با توجه به روکش سطحی آن است. برای جلوه و زیبایی بیشتر لایه بیرونی ورق های گلاس را با لایه ایی شفاف پوشش می دهند. این لایه شفاف درخشش خاصی داشته و دلیل محبوبیت زیاد کابینت های گلاس همین سطح براق آن ها است. سطح براق گلاس با رفلکس نورسبب پر نورشدن فضای داخل آشپزخانه می شود که آن را برای آشپزخانه های کوچک و یا کم نور بسیار مناسب می سازد.

مزایای کابینت های گلاس

قیمت مناسب این کابینت ها با توجه به استحکام، دوام بالا و زیبایی خاص آن ها مهمترین مزیت این کابینت ها است. افزایش رو به رشد استفاده از کابینت گلاس قیمت مناسب آن به نسبت انواع دیگر کابینت ها است که خریداران را به خرید و استفاده از این نوع کابینت ها بیشتر ترغیب می کند. قیمت کابینت گلاس کمی بیشتر از ام دی اف و بسیار ارزان تر از کابینت های گران قیمتی چون ممبران، چوب و یا با روکش چوب است. اگر می خواهید با توجه بودجه خود مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه خود را داشته باشید، کابینت های گلاس یکی از بهترین گزینه ها است.

تنوع بالا در رنگ های متریال ورق های گلاس امکان ایجاد طراحی های بسیار زیبا و متنوع را به طراحان داخلی می دهد تا بتوانند مشتریان را با هر سیلقه و نظر راضی کنند. رنگ های زیبا همچنین قابلیت استفاده در سبک های گوناگون مدرن، ساده و امروزی در انواع طراحی های داخلی آشپزخانه دارد. تلفیقی از سادگی و زیبایی به همراه طراحی های گوناگون در انواع سبک ها از ویژگی های بارز کابینت های گلاس است که هر کسی با هر سلیقه را می تواند مجاب به انتخاب این نوع از کابینت ها کند.

ابزارخوری و مقاومت بسیار بالای ورق های گلاس به علاوه مقاومت بالا در برابر ضربه از مزیت های بسیار مهم کابینت گلاس است که سبب دوام و ماندگاری بالای آن می شود. برای بسیاری از افراد این نکته بسیار مهم است که کابینت مدت زیادی دوام داشته باشد، اگر به دنبال کابینت های زیبا و در عین حال محکم و با دوام هستید کابینت گلاس از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید. ماندگاری و دوام بالای کابینت های گلاس از بهترین ویژگی های آن ها است که محبوبیت این کابینت ها را افزایش داده است.

سطح صاف و براق ورق های گلاس علاوه بر ایجاد زیبایی خاص و منحصر به فرد این کابینت ها تمیز کردن و پاک کردن آن ها را آسان کرده است. سطح دیگر انواع کابینت ها به صافی ورق های گلاس نیستند و سریع تر هم کثیف می شوند، از آنجایی که خانم ها به زیبایی و پاکیزگی آشپزخانه بسیار اهمیت می دهند، راحتی در تمیز کردن کابینت گلاس می تواند بهترین دلیل برای محبوبیت و انتخاب کابینت های گلاس باشد.

 انواع مدل ها و طراحی کابینت های گلاس

به دلیل تنوع بالا در رنگ های متریال ورق های گلاس کابینت گلاس طراحی های متنوع و با رنگ های زیبا و متعدد دارند. سطح صاف و براق این نوع کابینت هم به این کابینت ها جلوه خاص و منحصر به فردی می دهد و هم طراحی آن را بسیار متنوع تر می کند. در ادامه به برخی از پرکاربرد ترین مدل های این کابینت اشاره می کنیم:

کابینت های گلاس سفید از رایج ترین و پرکابردترین کابینت های آشپزخانه در انواع سبک های طراحی است که در سبک های مدرن بسیار کاربردی هستند. از ویژگی هایی کابینت سفید استفاده آن در تمام طراح ها است که ترکیب زیبایی از رنگ ها را می توان با آن ایجاد کرد. همچنین ایجاد نوربیشتر محیط به وسیله این رنگ در فضاهای کوچک از مزیت های خوب آن است.

کابینت های گلاس سیاه و سفید از مدل های بسیار شیک برای ایجاد طراحی های خاص و مدرن امروزی است.

کابینت های گلاس با ترکیب رنگ قهوه ایی از عمومی ترین مدل ها در این نوع از کابینت ها هستند که به نسبت دیگر مدل ها استفاده از این کابینت ها در طراحی های داخلی ساختمان بیشتر است و طیف های مختلفی از رنگ قهوه ایی در آن به کار گرفته می شوند.

نمونه هایی که در ادامه مشاهده می کنید برخی از نمونه کارهای ما در ساخت کابینت های گلاس است که با بهترین کیفیت طراحی و ساخته شده اند تا بر اساس بودجه و سلیقه و فضای آشپزخانه خود بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

_

نمونه کارهای کابینت های گلاس نیکان چوب

_