طراحی و ساختکابینت آشپزخانه ام دی افMDF

کابینت ام دی اف یکی از انواع کابینت های آشپزخانه است که علاوه بر ایجاد زیبایی، فضایی مناسب برای بیشترین استفاده از مساحت داخلی آشپزخانه را فراهم می کند. در معماری داخلی ساختمان به سبک مدرن امروزی آشپزخانه ها با نمایی باز و با فضای داخلی ساختمان تلفیق شده است که کابینت آن نقش اساسی و تاثیر زیادی در دکوراسیون خانه دارد. اندازه و فضای داخل آشپزخانه، میزان بودجه شما و انتخاب کابینت طبق سلیقه شما از عواملی هستند که در هنگام کابینت کردن آشپزخانه باید به آن ها توجه شود.

کابینت ام دی اف ساخته شده از جنس مشتقات چوب است. این نوع از کابینت ها با فقدان نقص های چوب و قیمت بسیار مناسب تر از انواع کابینت های چوبی و کابینت های گلاس از پرکاربردترین و رایج ترین انواع کابینت هستند که در طراحی داخلی ساختمان ها و آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

ساختار کابینت ام دی اف

ام دی اف از جنس تخته فیبراست که چگالی آن متوسط بوده و مخفف واژه Medium-density fibreboard است. ایده ساخت ورق های ام دی اف این گونه است که ذرات خرد شده چوب را به الیاف تبدیل می کنند و این الیاف را با چسب یا ماده ای به نام رزین توسط دستگاه فشرده و متراکم کرده و بعد از آن با حرارت خشک می کنند. قطعات مناسب برای ساخت انواع محصولات ام دی اف از برش این تخته ها در اندازه های مختلف تهیه می شود. ورق های ام دی اف ساختاری مانند تخته های درست شده از خرده چوب دارند، با این تفاوت که از الیاف کوچک تر تشکیل شده اند.

کابینت ام دی اف از بافت ثابت و رنگ پایداری برخوردار بوده و با استفاده از ورق های ام دی اف در اندازه ها و شکل های بسیار متنوع ساخته می شوند. در چند سال اخیر و با توجه به مدرن شدن سبک معماری در فضای داخلی ساختمان ها گرایش افراد به استفاده از کابینت ها در آشپزخانه بیشتر شده است. امروزه با پیشرفت های خوبی که در صنعت چوب صورت گرفته است، حجم بسیار گسترده ای از انواع کابینت ها با جنس های مختلف در بازار وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان فضایی متناسب با اندازه آشپزخانه و با طراحی های زیبا طبق سلیقه مشتریان ایجاد کرد.

کابینت ام دی اف به دلایلی همچون قابلیت برش ورق های ام دی اف، مقاومت و داوم بالا، نداشتن نقص های طبیعی چوب، هزینه مناسب و دارا بودن اندازه و طرح های بسیار متنوع یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید برای کابینت آشپزخانه خود آن را انتخاب کنید. رنگ ورق های ام دی اف براق و یا مات هستند که شما می توانید طبق سلیقه دلخواه خود از آن ها در طراحی کابینت ها بهره بگیرید.

انواع کابینت ام دی اف

در کارخانه و تولیدی ها تخته های ام دی اف با دستگاه cnc کنده کاری و طراحی می شوند و بعد از آن توسط دستگاه پرس وکیوم سطح آن ها را روکش گرفته و یا رنگ می کنند. از دو دسته رنگ های مات یا براق برای رنگ آمیزی و از pvc  برای روکش استفاده می کنند.  بر همین اساس کابینت های ام دی اف به دو گروه دسته بندی می شوند:

ام دی اف مات: از رنگ و یا روکش برای مات کردن تخته های ام دی اف استفاده می شود که دارای طیف رنگی زیادی هستند تا امکان ایجاد طراح های بسیار متنوع و زیبا در کابینت ام دی اف بر اساس سلیقه مشتری وجود داشته باشد.

ام دی اف براق: در این نوع از ام دی اف از روکش pvc و رنگ های براق برای ساخت قطعات ام دی اف براق استفاده می شود. کیفیت قطعات ام دی اف که با رنگ براق شده اند، مرغوب تر و سطح آن ها تمیزتر و صیقلی تر است و از نظر هزینه هم گران تر از نوع روکش دار هستند. در نوع روکش دار یک طرف را ملامینه کرده و در سمت دیگر از روکش پلاستیکی براق استفاده می کنند. اگر می خواهید کابینت های زیبا و با کیفیت همراه با رنگ های براق داشته باشید، کابینت ام دی اف براق که با رنگ سطح آن ها براق شده اند، انتخاب خوبی برای این منظور هستند.

ویژگی ها و مزیت های کابینت ام دی اف

مهمترین ویژگی ام دی اف قیمت بسیار مناسب آن است که بیشتر افراد توانایی مالی خرید آن را دارند و همین امر سبب شده است که از رایج ترین انواع کابینت های مورد استفاده در کابینت کردن آشپزخانه باشند. قیمت کارها به عواملی مانند جنس بدنه که بر اساس سلیقه مشتری انتخاب می شود، طرح سفارشی است یا آماده، روکش انتخابی مشتری( مات یا براق)، جزئیاتی از قبیل آب بندی یا نصب که در حین کار وارد می شوند، نوع قطعات انتخابی مورد نیاز برای اجرای کار و در نهایت تعداد یراق آلات که شامل لولا، ریل، جک و دستگیره ها می شوند در هزینه کل کابینت ام دی اف تاثیر می گذارد.

طرح های زیبا روکش ملامینه و رنگ بندی متنوع آن در قطعات ام دی اف امکان ایجاد طراحی های بسیار زیبا را به طراحان می دهد که بتوانند رضایت مشتریان را با هر سلیقه جلب کنند و افراد هم با توجه به دکوراسیون خانه هایشان بهترین رنگ و طرح را انتخاب کنند.

قابلیت برش کاری قطعات ام دی اف، پیچ گیری راحت و مناسب برای ایجاد طرح مورد نظر و وزن مخصوص آن که متناسب با ساختار کابینت است، از ویژگی های خوب ام دی اف است که استفاده از آن را برای ساخت انواع طرح های لوازم چوبی و کابینت ام دی اف در آشپزخانه برای سازندگان این نوع از کابینت ها راحت تر کرده است.

ام دی اف سفید، ام دی اف سفید مشکی، ام دی اف با تناژ رنگ های گرم مانند قهوه ای، قرمز و یا کرم، ام دی اف خاکستری از متداول ترین رنگ های ام دی اف هستند که در انواع طراحی های خنک و مدرن، طراحی های گرم با هاله های سرد، طراحی های معاصر با استفاده از طیف رنگ های گرم در ساخت انواع مدل های کابینت ام دی اف و با بهترین کیفیت ممکن را می توانید در نمونه کارهای ما مشاهده کنید که در ادامه به شما نشان داده می شود تا در انتخاب بهتر به شما یاری برسانیم.

نمونه کارهای کابینت ام دی اف نیکان چوب

_