کمدهای اداری

همان طور که می دانید، کمد می تواند جزو یکی از کاربردی ترین و پر استفاده ترین وسایل در هر مکانی باشد. داشتن کمد به ما کمک می کند که وسایل شخصی خود در جای خود قرار دهیم و به خاطر گم شدن وسایلمان دچار سردرگمی و کلافگی نشویم. بودن کمد در هر مکانی، چه خانه باشد و چه یک محیط کاری، می تواند نقش مهمی در نظم دادن به فضای مورد نظر بکند. در این مقاله می خواهیم در مورد انواع کمدهای اداری و ویژگی ها و خصوصیات آن با شما صحبت کنیم. جهت آشنا شدن با کمد دیواری اداری می توانید به لینک آن مراجعه نمایید.

انواع کمدهای اداری موجود در ادارات و محل کار

1- کمدهای اداری از جنس چوب

برای ساخت این مدل از کمدها، از انواع چوب های مختلف استفاده می کنند و اخیرا چوب های نوع MDF طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ زیرا از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است و به راحتی و با هر ضربه ای به آن آسیب نمی رسد؛ اما از آن طرف به خاطر سنگینی و وزن زیادی که دارد، جابه جایی و حرکت دادن آن کمی دشوار است. کمدهای چوبی نیز انواع مختلفی در بازار دارند از جمله: کمدهای کشویی چوبی، کمدهای درب دار چوبی و….که برای نگه داری اسناد و مدارک مهم بسیار با اهمیت است که کمد اداری مورد نظر، حتما قسمتی برای نگه داری اسناد و مدارک مهم داشته باشد. این کمدها همچنین قفل و کلید نیز دارند تا شما خیالتان از این بابت راحت باشد که جای اسناد و مدارک مهم اداری محفوظ است.

2- کمدهای اداری از جنس فلز

این نوع کمدها چند ویژگی منحصر به فرد دارند از جمله: بالا بودن مقاومت و استحکام، سنگین وزن نبودن، ضد زنگ بودن. در ساخت این نوع کمدهای اداری به علت آن که از ورق ها نازک فلزی استفاده می کنند، برخلاف ظاهری که از خود نشان می دهند اصلا سنگین وزن نبوده و به راحتی قابلیت جابه جایی و حرکت دارند.

3- کمدهای اداری کشویی

به آن دسته از کمدهایی می گویند که دارای تعداد زیادی کشو برای نگه داری اسناد و مدارک مهم است و تفاوتی که با کشوهای خانگی دارند این است که این کمدها ارتفاع و فضای بیشتری را برای نگه داری اسناد و مدارک مهم اداری در خود جای داده اند. در این نوع کمدها کشوها از  یکدیگر جدا و مجزا است و به راحتی می توان اسناد و مدارک مختلف را بر حسب اهمیت و نوع موضوعی که دارند طبقه بندی کرد.

4- کمدهای اداری دو درب

این کمدها دارای فضای زیادی برای نگه داری وسایل بزرگی است که ممکن است که در طول روز احتیاج زیادی به استفاده از آن ها نداشته باشیم. به همین خاطر، این کمدها فضای بسیار بزرگی هستند. حتی ممکن است فضای اداری آن قدر کوچک باشد که نتوان وسایل پرکاربردی مانند پرینتر و… را در آن جای داد. در این گونه مواقع می توان از کمدهای دو درب استفاده کرد تا هم این وسایل فضای زیادی را اشغال نکنند و هم روی آن ها گرد و غبار ننشیند و از آن وسایل به خوبی محافظت کند.

5- کمدهای اداری چرخدار

برخی کمدها به خاطر نوع چوب و یا هر جنس دیگری که در آن ها استفاده شده، ممکن است وزن زیادی داشته باشند و به راحتی قابل جابه جا شدن نباشند. به همین خاطر، در هنگام سفارش این نوع کمدهای سنگین حتما باید داشتن چرخ برای این کمدها را در نظر بگیرند تا در هنگام جابه جایی مشکل خاصی پیش نیاید و باید حتما حواسمان به این موضوع باشد.

6- کمدهای اداری قفسه ای مانند

دارای قفسه های متعدد است. درب دار نیستند و شما به راحتی می توانید وسایل و اسناد خود را در آن جا قرار دهید. از کمدهای قفسه دار به دلیل آن که به راحتی در دسترس همگان قرار دارد، بیشتر برای نگه داری اسناد کم اهمیت و کاربردی تر استفاده می شود. این کمدها همچنین کاربرد زیبایی شناختی نیز دارند و می توان روی آن ها انواع مجسمه، آینه، قاب و عکس و… را به منظور زیباتر شدن فضای ادارات استفاده کرد.

7- کمدهای اداری از جنس پلاستیک

یکی از مهم ترین کاربردهای کمدهای اداری پلاستیکی، برای قرار دادن وسایلی  است که اضافه بوده و باعث شلوغی محیط اداره شده اند. این نوع کمدها به نحوی نقش انبار را در ادرارات ایفا می کنند و می توانند به محیط اداری و کاری شما نظم فوق العاده ای بدهند. این کمدها مانند کمدهای چوبی و فلزی استقامت چندانی ندارند و نمی توان در داخل آن ها وسایل سنگین گذاشت.

کلام آخر…

در این مقاله در مورد انواع کمدهای اداری و ویژگی های آن به طور مفصلی اطلاعات در اختیارتان قرار گرفت. شما با استفاده از کمدهای اداری و یا هر نوع کمد دیگری به راحتی خواهید توانست به محیط و فضای موردنظر خود نظم بدهید و خیالتان بابت محفوظ ماندن وسایل راحت باشد. برای سفارش این کمدها می توانید به سایت مراجعه کرده و کمد اداری موردنظر خود را با توجه به سلیقه و نوع محیطی که می خواهید از آن ها استفاده کنید انتخاب کرده و سپس اقدام به ثبت سفارش بکنید.

پیشنهاد مطالعه : انواع میز مدیریت در بازار

5/5 - (1 امتیاز)

هیچ دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.