پارتیشن اداری بر اساس چه معیار هایی انجام می شود

نصب پارتیشن اداری بر اساس چه معیار هایی انجام می شود؟

پارتیشن در واقع یک دیوار است که داخل ساختمان را به قسمت های مختلف تقسیم میکند و میتوانید با نصب پارتیشن اداری یک سالن را به چندین فضای جدا از هم و اتاق مانند تبدیل کند. این وسیله کاربرد های مختلفی دارد و بسته به کاربردش انواع مختلف هم دارد،در این مقاله با هرآنچه در مورد نصب پارتیشن اداری باید بدانید، می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مراجعه به نیکان چوب با ما همراه باشید.

نصب پارتیشن اداری بر اساس چه معیار هایی انجام می شود؟

پارتیشن های اداری به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

پارتیشن بسته به جنس و همچنین موارد استفاده تقسیم بندی مختلفی دارد که هر کدام خصوصیات منحصر به خود را دارند.

  1. پارتیشن اداری
  2. ویژه ساختمان مسکونی
  3. پارتیشن تکجداره ۱۶ میل
  4. تکجداره ۶ میل
  5. پارتیشن اداری دوجداره و…

و در یک تقسیم بندی دیگر به دو نوع کلاسیک و مدرن هم تقسیم میشوند که طراحی آن ها متفاوت است. گفتنی است، بسته به مکانی که برای نصب پارتیشن در نظر گرفته می شود، جنس ماده ی سازنده ی آن هم متفاوت است و از موادی مثل PVC ، MDF ، آلومینیوم، چوب و… در آن استفاده می شود.

استفاده از پارتیشن اداری چه مزیتی دارد؟

  • نصب پارتیشن در هر فضا و ساختمانی مزیت و ویژگی های خاصی دارد که مهم ترن آن ها این است که با نصب پارتیشن و با صرف کم ترین هزینه و زمان، فضایی خصوصی و حریمی مجزا برای استفاده های مختلف ایجاد می کنید و این ویژگی خاص برای پارتیشن اداری بسیار حائز اهمیت و کاربردی است.
  • با نصب پارتیشن اداری، فضای مجزا برای کارکنان ایجاد می شود و باعث بالا رفتن تمرکز و خلاقیت افراد میشود .
  • اگر در ساخت پارتیشن از جنس مناسب و دارای کیفیت بالا استفاده شده باشد، کارمندان را آلودگی های صوتی دور می کند و با آرامش بیشتری به کار خود می پردازند و بازدهی آن ها بالا می رود.
  • اگر از انواع شیشه ای پارتیشن، در تقسیم بندی یک ساختمان استفاده شود تمامی قسمت ها نور کافی و مناسب دریافت می کنند و این باعث ارامش و آسودگی کارکنان می شود که تاثیر مثبتی بر بازدهی کار دارد.
  • با نصب پارتیشن اداری در طرح های زیبا و شیک، دکوراسیون محیط را با صرف کمترین هزینه و زمان، زیبا و چشم نواز می کنید.

ویژگی های مهمی که هنگام نصب پارتیشن اداری باید در نظر گرفته شود

ویژگی های مهمی که هنگام تقسیم بندی فضا باید در نظر گرفته شود

  1. استفاده از جنس خوب خیلی مهم است. پس باید از موادی ساخته شده باشد که کیفیت بالایی داشته باشند و با دوام باشد.
  2. اندازه ی آن باید مناسب متراژ محیطی باشد که می خواهیم تقسیم بندی کنیم و ابعاد آن به شکلی باشد که فضا را اشغال نمند و فضای مفید بیشتری را ایجاد کند.
  3. نحوه نصب پارتیشن باید به شکلی باشد که همه ی فضا های حاصل از تقسیم شدن، حداکثر نور را دریافت کنند و نهایت استفاده از فضا اتفاق بیوفتد.
  4. به دلیل اینکه پارتیشن در فضا های شلوغ استفاده می شود سعی کنید جنسی را انتخاب کنید که به میزان قابل توجهی عایق صدا باشد و از شلوغی ها و آلودگی صوتی بکاهد. و برای این هدف، پارتیشن های دوجداره بسیار مناسب است و علاوه بر اینکه صدا را کمتر عبور می دهد، عایق گرما و حرارت نیز می باشد.

قیمت تمام شده نصب پارتیشن چگونه برآورد می شود؟

قیمت پارتیشن اداری و همچنین دیگر انواع پارتیشن ها با یکدیگر تفاوت دارد و بسته به ویژگی ها آپشن های آن متغیر است.

  • متراژ محیطی که قصد نصب پارتیشن در آن را دارید، در قیمت آن تاثیر گذار است. سالن اداری که متراژ بیشتری دارد که پارتیشن بیشتری نیاز دارد و قیمت نصب آن هم بالاتر می رود.
  • پارتیشن های مدرن با توجه به طراحی های مختلف و منحصر به فردی که در آن ها به کار رفته است و همچنین جنس مواد بسیار با کیفیت به کار برده شده در آن، قیمت بالا تری دارند.
  • پارتیشن هایی که از چوب، MDF یا آلومینیوم ساخته شده اند قیمت متفاوتی دارند.
  • پارتیشن ها از نظر نوع ساخت به تک جداره و دو جداره تقسیم می شوند و این تفاوت در نوع ساخت پارتیشن هم میتواند بر قیمت پارتیشن تاثیر بگذارد.
  • پارتیشن تک جداره یکی از انواع پارتیشن است که یکی از گزینه های نصب پارتیشن اداری است و نسبت به پارتیشن دوجداره ارزان تراست.
  • پارتیشن دو جداره در انواع طرح ها و رنگ ها تولید می شود و در طراحی برخی از آن ها پرده هم به کار برده شده است که با توجه به این تنوع در طراحی و ساخت قیمت بالاتری دارد.
  • ابعاد پارتیشن که شامل طول و عرض و ارتفاع و ضخامت آن میشود، یکی از عوامل موثر و تعین کننده ی قیمت پارتیشن است. مثلا در پارتیشن اداری از نوع شیشه ای متحرک که در اداره نصب می شود، شیشه های با ضخامت بالاتر گران تر تمام میشوند.

پارتیشن های اداری به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

در نصب پارتیشن اداری به محل استفاده ی آن توجه کنید و برای ابعاد استفاده شده تمایز قائل باشید مثلا برای اتاقی مثل اتاق ریاست که گردهمایی های مهمی در آن تشکیل میشود باید از پارتیشن های با ضخامت بالا استفاده شود که عایق صدا باشد.

  • رنگ بندی عامل بسیار مهمی در انتخاب پارتیشن است و بی شک در میزان قیمت پارتیشن هم بی تاثیر نیست. اگر در نصب پارایشن اداری از شیشه بی رنگ استفاده کنید ارزان تر است امه شیشه های رنگی قیمت بالاتری دارند.
  • پارتیشن مدل های خاص و زیبایی دارد که به با نصب آن میتوانید دکوراسیونی متفاوت و جذاب را برای فضای مسکونی یا اداری ایجاد کنید که بسته به طرح و هنر استفاده شده قیمت متغیری دارد.
  • جنس ماده ای که برای ساخت پارتیشن استفاده شده است، هرچقد محکم تر و با دوام تر باشد، قیمت تمام شده ی نصب پارتیشن را بالا تر می برد.
  • یراق آلاتی که در نصب پارتیشن ها استفاده می شود باعث متغیر بودن قیمت می شود. پارتیشن های شیشه ای متحرک که اکثرا در اداره ها نصب می شوند یراق آلات بیشتری در آن وجود دارد که ممکن است بسیاری از آن ها وارداتی باشد و با توجه به این که یراق آلات وارداتی از مارک های بین المللی و معتبری هستند که جنس با دوام و با کیفیتی دارند، گران تر نیز تمام می شوند.

 

چه امتیازی می دهید ؟

هیچ دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.