خریدپارتیشن اداریدو جداره

اگر شما نیز در محل کار و محیط اداری خود مشکل کمبود فضا دارید و قصد تغییر مکان یا دیوارچینی را ندارید بهتر است این مقاله را دنبال کنید.در این مواقع یکی از بهترین گزینه ها می تواند پارتیشن های اداری دوجداره باشد. پارتیشن های اداری دو جداره زیبا و کاربردی هستند و به راحتی نصب و حذف می شوند.

در این مقاله قصد داریم به سوال هایی در مورد پارتیشن های اداری تک جداره پاسخ دهیم تا شما را با ویژگی های این نوع پرکاربرد از پارتیشن های اداری آشنا کنیم.

در ادامه همچنین شما را با نمونه کار های پارتیشن های دو جداره نیکان چوب آشنا خواهیم کرد.

پارتیشن دو جداره چیست ؟

پارتیشن دو جداره یکی از انواع پارتیشن هایی است که به دلیل ویژگی هایش بسیار استفاده می شود.

پارتیشن ها به طور کلی برای جداسازی فضا در محیط های کاری، اداری، آموزشی و حتی منزل استفاده می شوند. به طور کلی پارتیشن ها به منظور جداسازی و قسمت بندی فضای موجود استفاده می شوند. در فضاهای کوچک و فضاهای کاری کاربردهای پارتیشن بسیار زیاد است.

پارتیشن ها در انواع مختلفی تولید می شوند. در سال های اخیر نیز با توجه به نیازهای جدید طراحی پارتیشن ها دستخوش تغییرات و پیشرفت هایی شده است.

 یکی از نمونه ها پرکاربرد پارتیشن اداری پارتیشن های اداری دو ازجداره هستند.

پارتیشن های دوجداره معمولا از دو جداره یا دیواره از جنس های مختلف مانند شیشه، ام دی اف و آلومینیوم ساخته می شوند. ویژگی منحصر به فرد این نوع پارتیشن عایق بودن در برابر صدا و انرژی است. همین ویژگی باعث شده تا پارتیشن دوجداره بهترین انتخاب برای محیط های پر رفت و آمد و پر سروصدا باشد.

استفاده از پارتیشن های اداری دوجداره علاوه بر تخصیص فضای بیشتر برای کارکنان و بهره وری بیشتر از فضا باعث متمرکز تر شدن کارکنان می شود.

برای ساخت پارتیشن اداری دو جداره از چه موادی استفاده می شود؟

 برای ساخت پارتیشن های اداری از متریال های مختلفی استفاده می شود. رایج ترین متریال های مصرفی شیشه، ام دی اف و آلومینیوم یا تلفیقی از این متریال ها برای ساخت پارتیشن های دوجداره استفاده می شود.

پارتیشن اداری دو جداره از ام دی اف 16 میلی متری یا شیشه سندبلاست ساخته می شود. در صورت استفاده از ورق های ام دی اف، لبه های آن به وسیله نوار PVC عایق می شود.

پارتیشن های اداری دوجداره در جنس ها، ابعاد و اندازه های مختلفی طبق نیاز و سفارش شما ساخته می شوند.

پارتیشن های اداری دوجداره در ابعاد مختلف کوتاه، بلند، نیمه بلند و تا سقف نصب می شوند.

این پارتیشن ها از دو لایه سخت و یک قاب تشکیل شده است.

انواع پارتیشن های اداری چه کاربرد هایی دارند؟

مزایای استفاده از پارتیشن اداری دو جداره

هرنوعی از پارتیشن ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند، مزایای استفاده از پارتیشن اداری دو جداره موارد زیر است که به آن ها اشاره می کنیم.

  • پارتیشن های اداری دوجداره عایق صدا و حرارت هستند. این نوع پارتیشن در برابر انتقال صدا عایق مناسبی است،زیرا پارتیشن های دوجداره با ام دی اف های۱۶ میلی متری که لبه های آن ها به وسیله پی وی سی عایق شده، ساخته می شوند. این ویژگی موجب تمرکز بیشتر و عدم حواس پرتی کارکنان خواهد شد. عایق حرارتی نیز باعت  کاهش مصرف انرژی  صرفه جویی می شود.
  • پارتیشن اداری دو جداره از استحکام و مقاومت کافی برخوردار است  و بدون استفاده از ستون  می‌تواند روی زمین قرار بگیرد.
  •  در پارتیشن های اداری دوجداره به منظور عبور کابل های برق، تلفن و شبکه های اینترنتی مسیرهای مشخصی تعبیه شده است. درنتیجه پارتیشن های اداری دوجداره عاری از هرگونه اتصال بدنه و رسانایی برق و عدم ایجاد پارازیت و نویز هستند.
  • از مزایای دیگر پارتیشن های اداری دوجداره قابلیت استفاده پرده کرکره بین جداره ها است. پرده کرکره در بین دو شیشه قرار می گیرد و امکان تنظیم نور محیط را برای شما فراهم می کند.

انواع پارتیشن اداری دو جداره :

پارتیشن اداری دو جداره می تواند از اتلاف چه نیروهایی جلوگیری کند؟

پارتیشن های اداری دوجداره علاوه بر عایق بودن در برابر صوت از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کنند. پارتیشن اداری دو جداره عایقی بسیار عالی در برابر صدا، گرما و سرما در فصل های گرم و سرد سال است.

این پارتیشن های دوجداره به عنوان عایقی در برابر حرارت عمل می کنند و باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می شوند.

پارتیشن اداری به چه وسایلی اتلاق می شود؟

پارتیشن اداری دوجداره به نوع خاصی از پارتیشن ها اتلاق می شود، که علاوه بر ایجاد زیبایی و قسمت بندی محیط اداری به عنوان عایق صدا و حرارت عمل می کند.

پارتیشن های اداری دوجداره از دو جداره یا دیواره از جنس های مختلف ساخته می شوند.

دوجداره بودن این نوع پارتیشن مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال باعث ایستایی و مقاومت بیشتر پارتیشن دوجداره  نسبت به مدل تک جداره می‌شود.

انواع مدل های پارتیشن اداری دو جداره کدامند؟

پارتیشن های اداری دو جداره از لحاظ کاربرد انواع مختلفی دارند. به طور کلی این نوع پارتیشن به دو دسته بر اساس پانل ام دی اف  و یا قاب های شیشه خور تقسیم می شود.

پارتیشن اداری دو جداره را می توان با تلفیق دو جدار شیشه و ام دی اف و با روکش ملامین طراحی کرد.

محصولات پارتیشن بندی دو جداره به چند دسته تقسیم می شوند؟

  • پارتیشن اداری دو جداره ام دی اف

در این از پارتیشن فریم یا دیواره پرکننده از جنس ام دی اف ساخته می شود. ام دی اف استفاده شده در این نوع پارتیشن ام دی اف 16 میلیمتری با روکش ملامینه و ضخامت 13 سانتی متر است.  برای قسمت شیشه ها نیز می توان از شیشه ساده، شیشه سندپلاست و یا طلق پلی کربنات ضد ضربه استفاده نمود.

پارتیشن های ساخته شده از ام دی اف ظاهر زیبایی دارند و برای دفتر کار بسیار مناسب هستند. اتصالات در پارتیشن های ساخته شده از ام دی اق توکار هستند و دیده نمی شوند که زیبایی و تمیزی کار را دوچندان می کند. پارتیشن اداری دوجداره ام دی اف، حریم خصوصی صوتی و بصری مناسبی را برای کارکنان فراهم می کند.

قیمت پارتیشن های ام دی اف نیز در مقایسه با پارتیشن های آلومینیومی و شیشه ای مناسب تر است.

 

  • پارتیشن اداری دوجداره شیشه ای

نوع مدرن تر پارتیشن های اداری دو جداره، پارتیشن های شیشه ای هستند. استفاده از پارتیشن دو جداره شیشه ای فضای کاری شما را پرنور، پیوسته و مدرن می کند.

در این نوع از پارتیشن از فریم هایی از جنس آلومینیوم، استیل و یا ام دی اف استفاده می شود که دور شیشه ها را احاطه می کنند.

پارتیشن های اداری دوجداره شیشه ای از شیشه سکوریت با ضخامت 6 میلی متر با فریم آلومینیومی ساخته می شوند. 

عملکرد پارتیشن اداری دو جداره چگونه است؟

نوع عملکرد پارتیشن های اداری دو جداره بسیار باب میل کارفرمایان است. پارتیشن های دو جداره علاوه بر ایجاد حریم خصوصی آرام و عایق برای کارکنان به دلیل اسحکام و مقاومت بیشتر به راحتی نصب و نگهداری شوند.

برای نصب پارتیشن های دو جداره نیازی به ستون یا اتصال به زمین و یا پیچ و مهره وجود ندارد. در نتیجه نصب و حمل و نقل پارتیشن های دو جداره راحت تر خواهد بود.

اصتحکاک پارتیشن دو جداره با زمین نیز کمتر است، پس نگهداری و سرویس کمتری نیاز است. از طرف دیگر طول عمر این نوع بیشتر است، پس صرفه جویی در هزینه و آینده نگری با تهیه و استفاده از پارتیشن های اداری دو جداره بیشتر خواهد بود .

تفاوت پارتیشن لترون و پارتیشن MDFچیست؟

تصور می شود که لترون و ام دی اف چون از ذرات چوب تهیه می شوند مشابه باشند. اما تفاوت هایی در پارتیشن های ساخته شده ار لترون و ام دی اف وجود دارد.

این پارتیشن ها از لحاظ مقاومت در برابر رطوبت و ضربه متفاوت خواهند بود.

 

همانطور که گفته شد پارتیشن  اداری دو جداره نوع محبوب و کاربردی از پارتیشن های اداری است. این نوع پارتیشن مزایای بسیاری را به ارمغان می آورد.

استفاده از پارتیشن های اداری دو جداره انتخابی کارآمد و هوشمندانه برای محیط های اداری و محیط کاری خواهد بود.

در این قسمت برخی از نمونه کارهای نیکان چوب را قرار داده ایم تا انتخاب بهتری داشته باشید.