برای انتخاب مدل کابینت آشپزخانه چه نکاتی مهم و ضروری می باشد؟

 برای انتخاب مدل کابینت آشپزخانه چه نکاتی مهم و ضروری می باشد؟

یکی از نکات مهم و ضروری در منزل وجود کابینت های زیبا است که می توانند نمای بسیار جذابی به منزل و علی الخصوص آشپزخانه ببخشد. همانطور که می دانید برخلاف زمان های قدیم که نقشه ی خانه به گونه ای بود که آشپزخانه ها هیچ نقشی در مدل پذرایی نداشتند، امروزه با وجود نقشه های جدید آشپزخانه نقش مهمی در نمای خانه ها دارند و مهم ترین زیبایی آشپزخانه نیز به وسیله ی کابینت ها نمایش داده می شود. امروز سعی می کنیم در مورد مدل کابینت آشپزخانه مطالبی را بیان کنیم، برای دیدن مدل های بیشتری لینک Kitchen cabinet model را دنبال کنید.

ایده هایی که امروزه برای مدل کابینت آشپزخانه به کار می روند دیگر همانند کمدهای قدیمی نیست و پیشرفت چشمگیری را شاهدمی باشید. کابینت های آشپزخانه یک سری کمدهای توکار هستند که آن ها را نصب می کنند و در انواع مختلفی نیز موجود می باشد که می توانید از آن برای نگهداری موادغذایی، تجهیزات پخت و پز و مدل هایی که برای نمایش گذاشتن انواع ظرف های تزئینی و دیگر دکوراسیون ها استفاده کنید. شاید شما هم به یاد داشته باشید که قبلا برای یخچال و گاز از کابینت ها استفاده نمی شد، اما امروزه برای این وسایل نیز کابینت های زیبایی ساخته می شود.

چه عواملی در انتخاب مدل کابینت آشپزخانه تاثیر گذار است؟

چه عواملی در انتخاب مدل کابینت آشپزخانه تاثیر گذار است؟

  • نمای کابینت: امروزه سعی می شود هرچیزی که درعین سادگی زیبا است مورد انتخاب قرار بگیرد و کابینت های مدرن نیز جز این دسته می باشند و شما به خوبی می دانید که این مدل و رنگ هرطوری که باشد اصل اول آن سادگی است و منظور ما از سادگی این است که دیگر از طرح های شلوغ مانند اشرافی استفاده نخواهد شد.
  • به روز بودن مدل کابینت آشپزخانه: دو نوع از کابینت های مدرن و کلاسیک در دنیای امروز از پرطرفدارترین مدل ها هستند و البته نوع مدرن آن مخاطبان بیشتری دارد. سعی کنید در انتخاب مدل کابینت آشپزخانه با توجه به آخرین مد موجود یا حداقل اگر نمی خواهید بر طبق مد پیش بروید سعی کنید نوع ساده ولی شیک آن را انتخاب کنید که بتواند منزل شما را بسیار شیک و لاکچری نشان دهد.
  • قیمت کابینت: این موضوع نیز برای بسیاری اهمیت دارد اما لازم است که بدانید قیمت کابینت به نوع مدل، چوب، اندازه ی آشپزخانه و… بستگی دارد و در هنگام مراجعه برای خرید با بیان خواسته های خود قیمت کامل را به شما ارائه خواهند داد.
  • انتخاب مدل یکپارچه ی کابینت: همانطور که می دانید انواع مختلفی از کابینت ها در آشپزخانه نصب خواهند شد و شما باید در مرحله ی اول یعنی در حین انتخاب این موضوع را فراموش نکنید که کابینت هایی یک رنگ و یک پارچه با یک مدل مشترک را باید انتخاب کنید تا بتواند آن زیبایی مد نظر شما را نمایش دهد. امروزه مدل های یکپارچه ی بسیار جدیدی که یکسره هستند به طور مثال از زمین تا سقف ادامه دارند موجود هستند و می توانند باعث شوند که دیوارهای آشپزخانه ی شما به طور یکنواخت پوشیده از کابینت های مدرن و زیبا باشد.

 

ساخت مدل کابینت آشپزخانه از چه نوع چوب هایی استفاده می شود؟

برای ساخت مدل کابینت آشپزخانه از چه نوع چوب هایی استفاده می شود؟

  • کابینت های طرح ام دی اف: شاید شما هم این موضوع را بدانید که چوب ام دی اف را با استفاده از بسیاری خرده چوب به کمک چسب و حرارت به وجود می آورند و یکی از خصوصیات بسیار خوب و به صرفه ای که این نوع چوب دارد در این است که برای تهیه ی آن لازم به قطع گاه و بیگاه درختان نمی باشد و اکثر مخاطبان بر این نکته واقف هستند که کابینت های ام دی اف نمای بسیار زیبایی را به منزل می بخشند و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. از دیگر ویژگی های این چوب می توان به دوام و کیفیت بالا در برابر رطوبت های موجود هنگام شستن ظرف ها یا مقاوم در برابر حرارت های زیاد داخل آشپزخانه اشاره کرد. درست است که در بالا از دوام بالای این چوب صحبت کردیم اما سعی کنید اگر قصد نصب چنین کابینت هایی را دارید به محض دیدن آلودگی، خاک و… آن را تمیز کنید و از روکش های مناسبی برای آن استفاده کنید.
  • کابینت طرح پی وی سی: پی وی سی یک نوع چوب نیست و برخلاف سایرین سعی شده برای ساخت آن از پلاستیک های فشرده استفاده شود و در نهایت به ورق هایی ضخیم تبدیل خواهند شد. اگر شما فردی وسواسی هستید یا در حالت عادی به طور همیشگی از آب زیادی در داخل آشپزخانه استفاده می کنید کابینت های جنس پی وی سی می تواند بهترین انتخاب باشد به این دلیل که دوام بسیار بالاتری نسبت به سایر طرح و جنس ها برای شما خواهد داشت. از مزیت های دیگر آن می توان به مواردی همچون وزن متناسب و سبک، مقاومت بالا و… اشاره کرد و این نوع کابینت برخلاف سایرین آلودگی را بسیار کم به خود جدب می کند.
  • کابینت با جنس تمام چوب: در ابتدا لازم است این نکته را بگوییم که این نوع کابینت نسبت به تمامی مدل های دیگر دارای قیمت بالایی است به این دلیل که در ساخت آن از چوب های خالص استفاده می شود و به همین دلیل است که به شدت باعث زیبا شدن آشپزخانه می شود. چوب هایی که برای ساخت کابینت از آن استفاده می شود شامل گردو، بلوط،  افرا و… می باشد. این سبک از کابینت را بیشتر به کسانی پیشنهاد می دهیم که از مخاطبان طرح های کلاسیک یا روستیک هستند.
  • کابینت با جنس فلزی: با توجه به مدهای امروز و وجود چوب های مختلف استفاده از این نوع کابینت ها کاهش پیدا کرده است اما هنوز هم برخی از افراد این نوع مدل را می پسندند. کسانی که قصد دارند از کابینت های فلزی استفاده کنند می توانند بدنه را فلز انتخاب کنند و برای در و روکش از سایر روش ها مانند چوب، ام دی اف، پی وی سی و… استفاده کنند که این نیز می تواند ایده ی جالبی باشد و زیبایی خاص خود را دارد.

امیدواریم امروز توانسته باشیم مطالب مفیدی درباره ی مدل کابینت آشپزخانه برای شما ارائه داده باشیم که بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

2.6/5 - (7 امتیاز)

هیچ دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.