بهترین طراحی کابینت آشپزخانه ها

کابینت سازان بر چه اساسی قیمت کابینت آشپزخانه را تعیین می کنند؟

آشپزخانه را می توان قلب هر خانه ای دانست. بنابراین این قسمت از خانه بسیار مورد توجه است. یکی از مواردی که بر زیبایی آشپزخانه بسیار تاثیر می گذارد، کابینت های آشپزخانه است. در چند سال اخیر، دیگر شکل کابینت ها از آن شکل ساده بیرون آمده و طراحان کابینت به دنبال طرح ها و مدل های زیبا کابینت هستند. با توجه به مدل و متریال کابینت، طراحان قیمت کابینت آشپزخانه را تعیین می کنند.

برای آشنایی با قیمت کابینت آشپزخانه، ابتدا باید با انواع کابینت آشنا شویم

یکی از مهم ترین عواملی که بر روی قیمت کابینت آشپزخانه تاثیر زیادی دارد متریال کابینت می باشد. سازندگان کابینت از فلز، چوب، ام دی اف، های گلاس و … برای ساخت انواع کابینت آشپزخانه استفاده می کنند. هر یک از متریال ها قیمتی متفاوت با یکدیگر دارند. بنابراین ابتدا نیاز است با انواع متریال ها برای کابینت آشنا شویم، با آگاهی از این امر تا حدودی قیمت کابینت آشپزخانه برای ما روشن می شود.

کابینت سازان بر چه اساسی قیمت کابینت آشپزخانه را تعیین می کنند؟

کابینت فلزی

متریال فلز را می توان جزو قدیمی ترین  متریال برای ساخت کابینت دانست. دو نوع کابینت فلزی وجود دارد: استیل و گالوانیزه. قیمت کابینت آشپزخانه گالوانیزه از استیل ارزان تر است. از معایب کابینت فلزی می توان مواردی همچون محدود بودن طرح و رنگ برای ساخت و پایین بودن مقاومت در برابر رطوبت و زنگ زدگی نام برد.

کابینت تمام چوب

در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه، چوب یکی از قدیمی ترین متریال هایی بوده است که همواره از آن استفاده شده است. در ساخت کابینت تمام چوب، برای زیبایی و دوام چوب از رنگ پلی استر استفاده می شود. چوب مورد استفاده در ساخت کابینت تمام چوب از درختانی همچون گردو، راش، بلوط، صنوبر و گلابی انتخاب می شود. از مزایای کابینت های چوبی می توان به قابلیت تعمیر در صورت آسیب دیدگی اشاره کرد. از معایب کابینت های تمام چوب، قیمت بالا، نصب دشوار  و طولانی بودن زمان ساخت است. اگر طرفدار سبک کلاسیک برای آشپزخانه خود هستید، کابینت هایی از جنس چوب با داشتن قابلیت تراش و حکاکی بر روی خود گزینه مناسبی برای شما هستند.

کابینت ام دی اف

ام دی اف از رایج ترین متریال های محبوب برای ساخت و طراحی کابینت آشپزخانه است. از نقاط مثبت کابینت ساخته شده با ام دی اف می توان به تنوع رنگ بالا، تمیز کردن راحت و قیمت مناسب آن ها اشاره کرد. اما یکی از نقاط ضعف این نوع از کابینت ها مقاومت پایین آن ها در برابر رطوبت است. رطوبت موجب آسیب رسیدن به کابینت می شود.

کابنت های گلاس

در چند سال اخیر، افرادی که سبک مدرن را برای آشپزخانه خود می پسندند از کابینت های گلاس برای آشپزخانه استفاده می کنند. قیمت کابینت آشپزخانه با متریال گلاس ترک نسبت به گلاس ایرانی بالاتر است. از مزایای کابینت های گلاس، می توان به دوام و ماندگاری بالای آن و از معایب آن به لک پذیری و خش پذیری می توان اشاره کرد.

کابینت ممبران

یکی از متریال هایی که از آن برای ساخت کابینت، تخت و کمد استفاده می شود، متریال ممبران است. قیمت کابینت آشپزخانه  ممبران به علت کنده کاری معرق یا منبت بر روی آن نسبت به سایر کابینت ها بالاتر می باشد. این نوع از کابینت ها ظاهری بسیار لوکس و کلاسیک دارند.  از ویژگی های مثبت کابینت ممبران تنوع بسیار زیاد آن در طرح و مدل، مقاومت و دوام بالا در برابر رطوبت است.

نحوه محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه به چه صورت است؟

نحوه محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه به چه صورت است؟

سازندگان کابینت همواره قیمت کابینت آشپزخانه را به صورت متری برای مشتریان خود محاسبه می کنند. البته این قیمت با توجه به مواد اولیه برای هر کابینت متفاوت است. مثلاً قیمت برای هر متر مربع کابینت ام دی اف با قیمت کابینت های گلاس متفاوت است.

قیمت کابینت آشپزخانه بر اساس نحوه اتصال و ساخت

به طور کلی می توان طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه را به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم کرد. برای ساخت کابینت های کلاسیک از متریال چوب استفاده می شود. اما در سبک مدرن، کابینت ها از ترکیب متریال پلاستیک، پلیمر، فلز و چوب ساخته می شوند. کابینت های مدرن بر خلاف کابینت های کلاسیک، شیک و ساده هستند.  با توجه به متراژ آشپزخانه می توان طراحی کابینت ها را به انواع زیر تقسیم کرد:

نصب کابینت در یک سمت آشپزخانه

اگر آشپزخانه منزل شما متراژ پایینی دارد و یا شما وسایل برقی محدودی در آشپزخانه دارید، می توانید از کابینت های مدرن استفاده کنید اما تنها یک ردیف کابینت تصب کنید. این کاراز لحاظ ظاهری، نمای جالبی به آشپزخانه شما می دهد و همچنین قیمت کابینت آشپزخانه با این روش پایین است.

نصب کابینت در دو طرف دیوارهای آشپزخانه

آشپزخانه هایی که به صورت مستطیلی شکل هستند برای نصب کابینت در آن ها می توان از این مدل استفاده کرد. نصب این نوع کابینت ها مناسب خانواده هایی است که جمعیت کمی دارند. قیمت کابینت آشپزخانه با نصب به این صورت برای بسیاری از افراد مقرون به صرفه است.

نصب کابینت در دو طرف دیوارهای آشپزخانه

نصب کابینت آشپزخانه به شکل L

اگر آشپزخانه بزرگی دارید و می خواهید کابینت ها به خوبی فضا را پوشش دهند، نصب کابینت به شکل L ایده مناسبی است.

نصب کابینت به شکل U

آشپزخانه شما بزرگ باشد یا کوچک یکی از بهترین مدل هایی که برای نصب کابینت می توانید از آن استفاده کنید،  نصب به شکل U می باشد.

نصب کابینت به صورت جزیره

در نصب به صورت جزیره ای، کابینت ها به شکل دایره، مربع یا مستطیل هستند که در وسط آشپزخانه قرا می گیرند. یکی از مزایای نصب کابینت به صورت جزیره این است که این مدل می تواند به صورت موقت یا ثابت نصب شود.

برای نگهداری کابینت آشپزخانه باید به چه نکاتی توجه کرد

کابینت آشپزخانه نیز مانند هر وسیله دیگر نیاز به محافظت دارد. بعد از نصب کابینت ها توجه به برخی نکات به دوام و حفظ زیبایی کابینت ها کمک زیادی می کند. از مهم ترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کوبیدن و کشیدن بیش از حد درب های کابینت باعث می شود بعد از مدتی اتصالات کابینت مانند لولاها حالت طبیعی خود را از دست بدهند.
  • در قسمت سینک از نوار چسب بندی برای جلوگیری از ورود آب به کابینت استفاده شود.
  • از آب و مواد شوینده برای تمیزی کابینت های چوبی استفاده نکنید
  • به اندازه در کابینت ها وسیله قرار دهید، قرار دادن بیش از حد وسیله باعث دفرمه شدن می شود.
  • برای جلوگیری از آسیب دیدن کابینت ها، به طور مرتب کابینت ها پاک سازی کنید تا حشرات موذی در آن ها جا نکنند.
  • هرگز در درون کابینت ها ظروف خیس قرار ندهید.
چه امتیازی می دهید ؟

هیچ دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.