امروزه کمدهای دیواری در منازل و دکوراسیون داخلی حضور پررنگی دارند. انواع کمد دیواری های ام دی اف به دلیل مزایای زیادی که دارند محبوبیت زیادی را در میان مصرف کنندگان دارد.

بهترین متریال برای کمد دیواری نوعی است که دوام و عملکرد را با سبک‌ های مختلف متعادل کند.

ام دی اف به دلیل دوام بالا، تنوع و رنگ بندی گوناگون و مقرون به صرفه بودن یکی از بهترین متریال ها برای کمد دیواری است.

انتخاب بهترین متریال کمد دیواری کمک زیادی به تضمین ماندگاری کمد دیواری شما می کند، هم از نظر دوام و هم از نظر سبک. همچنین می توانید برای آشنایی با کمد دیواری اداری به لینک صفحه مراجعه فرمایید.

ام دی اف یا تخته فیبر ذرات متوسط ​​متشکل از بقایای چوبی است که به شکل ورق چکش شده است. از آنجایی که از ذرات ریز در ساخت استفاده می شود، سطح حاصل صاف و یکدست و بدون برآمدگی و گره است. این باعث می شود آن را به بهترین ماده کمد دیواری برای نقاشی روی آن تبدیل کنید. همچنین ام دی اف بسیار مقرون به صرفه تر از انواع دیگر است و همچنین سازگار با محیط زیست است، زیرا از چوب های باطله استفاده می کند. لبه های صاف امکان برش ها و گوشه های تزئینی را فراهم می کند، که به معنای تطبیق پذیری بیشتر در طراحی کمد دیواری شما است!

کمدهای دیواری بخش زیادی از منزل و دیوار شما را اشغال می کنند پس علاوه بر جنس باید روی نوع و طراحی آن نیز تمرکز کرد.

انواع کمد دیواری

کمد دیواری ها به طور کلی از نظر جنس و نوع درب مدل های مختلفی دارند، که شما با توجه به ابعاد، نوع استفاده و بودجه خود می توانید نوع مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 انواع کمد دیواری ام دی اف از نظر نوع درب:

تفاوت کمد دیواری های مختلف از جنس ام دی اف  معمولا در حالت باز ‌شدن درب و حالت قرارگیری آن ها است. در ادامه به معرفی چندین نوع پرطرفدار از کمدهای دیواری پرداخته ایم.

کمد دیواری  ام دی اف ریلی

کمد دیواری ام دی اف

یکی از انواع محبوب و پرطرفدار کمد دیواری، کمد دیواری های ریلی هستند.

این نوع از کمد های دیواری برای فضاهای کوچکتر و برای طراحی مینیمال بسیار مناسب هستند. زیرا هیچ فضایی در جلوی کار به فضای اضافه نیاز ندارد. همچنین دوام و مقاومت آن ها از سایر انواع دیگر بیشتر است.

کمد دیواری های ریلی فقط هزینه بیشتری دارد زیرا باید از اجزای بیشتر و باکیفیت تری استفاده کنید. همچنین اجرا و پیاده سازی آن مستلزم دقت و توجه بیشتری است. اما این اختلاف هزینه چندان زیاد نیست.

این نوع کمد دیواری برای شرکت ها و محیط های اداری نیز مناسب هستند.

کمد دیواری ام دی اف لولایی

نوع سنتی و رایج تری که استفاده از آن قدمت بیشتری دارد کمد دیواری  با درب های لولایی است. این نوع از کمد دیواری ها در مقایسه با کمدهای ریلی مقرون به صرفه تر هستند.

این نوع از کمد های دیواری در اتاق ها و فضاهایی استفاده می شود که فضای کافی برای باز و بسته شدن وجود دارد.

کمد دیواری ام دی اف آینه ای

کمد دیواری ام دی اف

در طراحی کمد دیواری ها می توانید برای بخشی از آن یا کل آن از آینه استفاده کنید.

وجود آینه در کمد دیواری های ام دی اف مزیت هایی را به ارمغان می آورد. به عنوان مثال باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شود و می توان به عنوان آینه قدی از آن استفاده نمود.

این نوع از کمد دیواری برای اتاق های کوچک انتخابی ایده آل است و باعث بزرگتر و دلبازتر دیده شدن فضا می شود.

کمد دیواری ام دی اف بدون درب

کمد دیواری ام دی اف

این روزها شاهد سبک دیگری از کمدهای دیواری بدون درب هستیم که ظاهری مدرن و متفاوت تری دارند.

این نوع از کمدهای دیواری  برای لباس ها و کفش ها مناسب هستند.

در فضاهای بزرگ و کلوزت روم ها این نوع از کمد دیواری کاربرد بیشتری دارد.

 

همچنین گاهی می‌ توانید دو یا چند مورد از بهترین متریال های کمد دیواری را با هم ترکیب و با هم تطبیق دهید. به عنوان مثال، می توانید از ام دی اف برای درهای کمد دیواری و تخته سه لا برای بدنه استفاده کنید. زیرا اولی قابل تنظیم تر و دومی بادوام است. یا می توانید از ترکیب ام دی اف، شیشه و آینه استفاده نمایید.

بیشتر بدانید : کمد دیواری اداری

3.5/5 - (13 امتیاز)

هیچ دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.