پارتیشن های شیشه ای یکی از بهترین انواع پارتیشن ها برای تقسیم بندی فضا هستند. این پارتیشن ها بیشتر در محیط های اداری استفاده می شدند. اما امروزه در منازل نیز استفاده زیادی دارند. استفاده از پارتیشن شیشه ای منزل به جای دیوار ایده ی بسیار جالبی است.
نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای بدون شک به منزل شما حسی جسورانه از ظرافت و سبکی مدرن می‌ دهد.

کاربردهای پارتیشن شیشه ای منزل

نصب پارتیشن شیشه‌ ای به روش‌ های مختلف در معماری مدرن امروزی استفاده می‌ شود. وقتی به پارتیشن های شیشه ای فکر می کنیم همیشه به مکان هایی مانند دفاتر وکلا، دندانپزشکی، مطب پزشک فکر می کنیم. همچنین، ما معمولاً پارتیشن های شیشه‌ ای را در ساختمان‌ های اداری و مراکز خرید می‌ بینیم. امروزه پارتیشن های شیشه‌ ای منزل به سرعت به یک انتخاب برای کاربردهای مسکونی تبدیل شده‌ اند.

این پارتیشن ها به گونه‌ ای استفاده می‌ شوند که سبک و ظرافت بیشتری را به تقریباً هر اتاق در خانه اضافه می‌ کنند. با توسعه شیشه ایمن تر و تکنیک های ساخت و ساز، پارتیشن های شیشه ای تاثیر زیادی در طراحی خانه دارند.
امروزه شیشه یکی از محبوب ترین گزینه های طراحی داخلی برای بسیاری از صاحبان خانه است. پارتیشن های شیشه ای منزل فضایی مجلل و ظریفی ایجاد و فضاها را متحول می کنند.
پارتیشن‌ ها و جداکننده‌ های شیشه‌ ای ظاهر زیبایی را در هر اتاق ایجاد می‌ کنند. در عین حال آرامش، ایمنی و امنیت مورد نیاز شما را نیز فراهم می‌ کنند.
با استفاده از پارتیشن شیشه ای می توانید اتاق ها، حمام شیشه ای و حتی گلخانه ایجاد نمایید و قسمت های مختلف خانه را از هم جدا نمایید.
نصب پارتیشن های شیشه ای در اتاق های کوچکتر باعث می شود جادارتر و راحت تر به نظر برسند. حتی بدون زیبایی بیشتر، پارتیشن های شیشه ای حس مدرن چشم نوازی را در سراسر فضا ایجاد می کنند.
استفاده از پارتیشن های شیشه برای ایجاد گلخانه و نگهداری از گیاهان انتخاب مناسبی است. زیرا نور طبیعی مورد نیاز را تامین می کند.

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای منزل

دلایل زیادی وجود دارد که طراحان داخلی و معماران استفاده از پارتیشن های شیشه ای را در خانه ها توصیه می کنند. موارد زیر برخی از مزایای کلیدی است که با استفاده از پارتیشن های شیشه ای منزل  به آن ها دست خواهید یافت.

  • ادغام با مرزبندی

پارتیشن شیشه ای برای مرزبندی محیط ها مناسب است. زیرا شفافیت شیشه به محیط ها اجازه می دهد تا به گفتگو با یکدیگر ادامه دهند، اما هر یک از آنها استقلال و حریم خصوصی دارند.

  • سخت و بادوام

شیشه ای که برای ساخت پارتیشن ها استفاده می شود، لمینت یا با حداقل ضخامت 8 میلی متر است. این ویژگی پارتیشن ها باعث می شود که مثلاً در برابر ضربه بسیار مقاوم باشند. ماندگاری شیشه نیز بالاست و به سختی نیاز به تعمیر و نگهداری خواهد بود.

  • ایجاد حریم خصوصی

جنس اکثر پارتیشن های شیشه ای منزل از شیشه سکوریت و به صورت دوجداره است.
برای ایجاد حریم خصوصی، فقط شیشه های سندبلاست یا شیشه های هوشمند را انتخاب کنید. زیرا این نوع شیشه ها حریم خصوصی را به ساکنان ارائه می دهد.

  • نورپردازی

پارتیشن های شیشه ای منزل از نظر نورپردازی نیز امتیاز کسب می کند. زیرا نور می تواند بدون هیچ مشکلی  عبور کند. شفافیت منحصر به فرد این نوع پارتیشن علاوه بر زیبایی، نورپردازی فضا را نیز به خوبی انجام می دهد.

  • عایق صدا

بسته به شیشه مورد استفاده، پارتیشن شیشه ای منزل می تواند امواج صوتی را مسدود کند و راحتی صوتی را  فراهم کند. برای دستیابی به این اثر، شیشه های سکوریت یا لمینت شده با حداقل ضخامت 10 میلی متر را انتخاب کنید. گزینه دیگر استفاده از شیشه آکوستیک است که منحصراً برای مسدود کردن صدا ساخته شده است.

استفاده از پارشتیشن شیشه ای برای جدانمودن آشپزخانه از سایر نقاط دیگر برای جلوگیری از ورود سروصدا و گرما به سایر نقاط نیز گزینه مناسبی است.

  • مقرون به صرفه بودن

پارتیشن های شیشه ای منزل در مقایسه با مصالح ساختمانی و چوب قیمت بسیار مناسبی دارند.

  • قابلیت جابه جایی

پارتیشن شیشه ای منزل به راحتی قابل جابجایی است و می توان آن را با توجه به فضاهای جدیدتر با شلوغی کمتر دوباره پیکربندی کرد یا حتی حذف نمود. پس از نصب، همچنان می توانید به راحتی پارتیشن ها را به قسمت های دیگر خانه منتقل کنید.

بیشتر بدانید

چه امتیازی می دهید ؟

هیچ دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.