میز اداری

در مقاله قبلی درباره میزهای مدیریتی و انواع آن با شما صحبت کردیم و ویژگی های ای نوع صندلی ها را با یکدیگر بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم تا شما را  با میزهای اداری، انواع و خصوصیات هر یک از این میزها آشنا سازیم. تا پایان همراه بمانید. جهت آشنایی با کمد دیواری اداری می توانید به لینک مقاله آن مراجعه فرمایید.

آشنایی با میز اداری استاندارد و ویژگی های آن

  • شما بسته به نوع استفاده و کاربری که از میزهای اداری انتظار دارید می توانید میز مورد نظر خود را انتخاب کنید. یک میز اداری معمولا کوچک بوده و فضای زیادی را اشغال نمی کند و نباید هم ابعاد میز آن قدر بزرگ باشد که فضای زیادی را اشغال کند؛ زیرا می تواند اداره مربوطه را با کمبود فضا مواجه کند.
  • یک میز اداری خوب و ایده آل، علاوه بر آن که باید کوچک بوده و فضای زیادی را اشغال نکند، طراحی و ساخت آن باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوان به بخش های مختلف آن دسترسی داشت.
  • یک میز اداری خوب و استاندارد، طول و ارتفاع آن متناسب است و به راحتی صنلی در پشت آن قرار می گیرد.
  • در یک میز خوب و استاندارد، از مواد و متریال خوبی استفاده شده تا در کوتاه مدت دچار استهلاک و فرسودگی نشود و بتواند برای مدت طولانی و قابل توجهی مورد استفاده قرار گیرد.

 در طراحی و ساخت میزهای اداری معمولا از چه نوع متریالی استفاده می کنند؟

در ساخت میزهای اداری معمولا از انواعMDF ، روکش لمینت، چوب، شیشه و… استفاده می شود.

انواع میزهای اداری

میزهای کارمندی

همان طور که می دانید، تعداد کارمندان و کارکنان  هر ارگانی بیشتر از سایر سمت های آن است و به همین خاطر  هر ارگان و اداره ای نیاز به تعدای میز ادری مخصوص کارمندان دارد  تا کارمندان آسان تر و راحت تر بتوانند وظایف خود را انجام دهند. در این نوع میزهای اداری نیز باید به کیفیت میز توجه شود؛ زیرا یک کارمند اداری مجبور است ساعات زیادی را پشت میز سپری کنرو درصورتی که یک میز اداری کارمندی از کیفیت و استاندارد مطلوب برخوردار نباشد، کارمندان ممکن است دچار انواع مشکلات فیزیکی و جسمی شوند.

میز پذیرش

کسی که پشت میز پذیرش نسته این وظیفه را دارد که به مشتریان و ارباب رجوع پاسخگووی داشته باشد و کارمند بخش پذیرش نیز مانند سایر کارمندان باید مدت زمان زیادی را پشت این میزها بنشیند و باید از استاندارد قابل قبولی برخوردار باشد.

میز اداری کارشناسی

میزهای اداری معمولا به تناسب جایگاه و موقعیت شغلی که یک فرد در آن قرار دارد، در ابعاد کوچک و بزرگ ساخته می شود. میز اداری کارشناسی معمولا نسبت به انواع میزهای مدیریتی کوچکتر است؛ اما به تناسب کاربرد خود، دسترسی ها و امکانات لازم را نیز داراست و مورد استفاده کارشناسان و کارمندانی است که با اسناد و مدارک زیادی سر و کار دارند و تعداد زیادی اسناد و مدارک باید روی آن قرار گیرد.

میز اداری مخصوص کار گروهی

ابعاد کوچکتری دارند و معمولا در محیط هایی از آن استفاده می شود که فضای کمی در اختیار آن هاست و نمی توانند از میزهایی با ابعاد بزرگتر استفاده کنند. این میزهای معمولا ترکیبی از میزهای کارمندی و یا کارشناسی بوده و همان طور که از آن برمی آید، مخصوص انجام کارهای گروهی است.

میز معاونت

در دسته انواع میزهای اداری دسته بندی می شود و ابعاد و اندازه آن نسبت به انواع میزهای مدیریتی کوچکتر است و در انواع مدرن، کلاسیک، سلطنتی و… در بازار موجود است.

میز اداری

نکات قابل توجه در خرید میزهای اداری

  • در هنگام خرید میزهای اداری حتما به ابعاد اتاقی کعه می خواید میز را در آن جا قرار دهید توجه داشته باشید و به علاوه این موضوع، توجه داشته باشید که میز اداری شما فضای زیادی را اشغال نکند.
  • سنگین نباشد و  قابلیت حمل و جابه جایی آسان داشته باشد
  • در هنگام خرید میزهای اداری دقت کنید که امکانات میز اداری مورد نظرتان، متناسب با قیمت آن باشد.
  • حتما به تعداد کشوها و کمدهای میز اداری مد نظر خود دقت کنید تا اندازه کافی فضا و ظرفیت کافی برای قرارگیری انواع پرونده ها را داشته باشد.
  • و نکته مهمی که باید در هنگام خرید مدنظرتان باشد این است که کالای مورد پسندتان حتما گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد.
  • حتما دکوراسیون فضای اتاقی که در  آن جا می خواهید میزخود را مد نظر داشته باشید تا با سایر وسایل و امکانات موجود در اتاق ست و هماهنگ باشد و ناهماهنگی آن به اصطلاح توی ذوق نزند.

کلام آخر…

در این مقاله با ویژگی میزهای اداری و انواع آن آشنا شدید. شما عزیزان می توانید با توجه به نکات گفته شده در مورد خرید میزهای اداری، یک میز اداری خوش قیمت و متناسب با شرایط محیط کاری تان سفارش و خریداری کنید و نهایت رضایت را از خریدی که انجام داده اید داشته باشید.
پیشنهاد مطالعه : میزهای کنفرانس

چه امتیازی می دهید ؟

هیچ دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.